Ontwikkel je digitale marketingvaardigheden

3 weken gratis opleiding in Brussel met Google
 

👇Speciale VDAB editie: 18 november – 6 december 2019 👇

Een initiatief van

Met de steun van

skillsfactory
beci-small

Geef je carrière gratis een boost

Door theorie met praktijk te combineren, biedt deze opleiding digitale marketing je de kans om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, een portfolio op te bouwen en erkende certificaten te behalen.

Digitale
opleiding

Deze intensieve opleiding van 3 weken in BeCentral, de nieuwe tech-campus in Brussel, biedt je de kans om de digitale vaardigheden te ontwikkelen waar bedrijven vandaag naar op zoek zijn.

 

Geniet 3 weken lang van meer dan 80 uur theoretische en praktische lessen gegeven door deskundigen, geselecteerd door Google.

Professionele
ervaring

Je werkt aan cases van bestaande bedrijven en bouwt zo een portfolio op en je doet professionele ervaring op die je kan gebruiken bij toekomstige werkgevers.

 

Er zijn maar liefst 45 uur individuele en collectieve praktijklessen onder begeleiding van onze ervaren coaches.

Opleidingscertificaat

De opleiding geeft je toegang tot officiële Google certificaten, die je de kans bieden om jouw nieuwe vaardigheden dadelijk op de arbeidsmarkt te verzilveren.

 

Behaal tot 3 erkende Google certificaten in minder dan 3 weken tijd.

Ontwikkel nieuwe digitale vaardigheden

Ontwikkel in minder dan 3 weken tijd nieuwe digitale vaardigheden, dadelijk inzetbaar op de arbeidsmarkt, die de deuren openen naar de wereld van digitale marketing of die simpelweg nieuwe vaardigheden aan je CV toevoegen.

Marketingstrategie

Leer om efficiënte en realistische marketingstrategieën uit te werken die het gedrag, de gewoontes en de tevredenheid van klanten meten om tot concrete resultaten te komen op lange termijn.

Online publiciteit

Leer hoe je een klantenbestand segmenteert, relevante sleutelwoorden identificeert en wervend visueel materiaal creëert om je doelgroep te bereiken via sociale media en zoekmachines, en ontwerp je eerste online reclamecampagne.

SEO

Ontdek hoe je structuur kan brengen in een website en content, zodat (toekomstige) klanten jou zo snel mogelijk vinden via zoekmachines aan de hand van sleutelwoorden.

Data-analyse

Breng structuur aan in de verzameling, analyse en interpretatie van data ingewonnen tijdens promotionele acties en leer zo welke keuzes je moet maken om je marketingcampagnes zo efficiënt mogelijk te leiden.

Content marketing

Leer hoe je je promotionele content zo efficiënt mogelijk brengt door de laatste inzichten rond content creatie te gebruiken om wervende boodschappen te schrijven en hoe je de interactie met de klant optimaliseert.

Het programma in detail

Ons programma bevat de belangrijkste thema’s voor digitale marketing, zowel wat betreft publiciteit op sociale media als SEO, gebruikerservaring en data-analyse.

Opgelet: het schema hieronder is een voorbeeld, en kan onderwerp zijn van enkele wijzigingen i.v.m. eventuele feestdagen.

WEEK 1: Digitale marketing begrijpen

DAG 1: introductie tot digitale marketing

Een schets van de huidige digitale wereld voor een goede basiskennis.

DAG 2: Websites en klantervaring

Leer alles over gebruiksvriendelijke websites.

DAG 3: SEO

Duik in de wereld van zoekmachines en ontdek hoe je je meester maakt van de SEO-technieken.

DAG 4: Content marketing

Ontdek hoe je webcontent schrijft om de impact van de communicatie te vergroten op je doelpubliek.

DAG 5: Certificaat Google Digitaal Atelier

Verfijn je kennis op eigen houtje of met de begeleiding van onze coaches en behaal het Google Digitaal Atelier certificaat.

WEEK 2: Promoot een product of dienst op het internet

DAG 6: Data-analyse

Leer hoe je Google Analytics kan gebruiken om de resultaten te meten en de impact te vergroten van marketingacties.

DAG 7: Adverteren op zoekmachines (SEA)

Maak je de principes eigen van het adverteren op zoekmachines en creëer je eerste marketingcampagnes aan de hand van sleutelwoorden.

DAG 8: Adverteren op sociale media

Leer de dynamieken achter de sociale media beter begrijpen en maak je de technieken van community management eigen.

DAG 9: Email Marketing, automatisatie en CRM

Verbeter je vaardigheden in procesautomatisering en ontdek interactiestrategiën voor klanten en leads om de conversie en retentie te optimaliseren.

DAG 10: Certificaat Google Ads

Verfijn je kennis op eigen houtje of met de begeleiding van onze coaches en behaal het Google Ads certificaat.

WEEK 3: Optimaliseer je digitale campagnes

DAG 11: Gevorderde data-analyse

Maak je de gevorderde Google Analytics functies eigen om er alles uit te halen en je marketingacties zo efficiënt mogelijk te maken.

DAG 12: Display Marketing, Video, Apps en Remarketing

Breid je kennis uit over de verschillende online advertentieplatforms en verbeter je vermogen om alle huidige communicatiemiddelen te benutten.

DAG 13: Personal Branding

Geef vorm aan jouw eigen merk door je sterke punten te identificeren, een wervend CV samen te stellen en aan zelfpromotie te doen.

DAG 14: Diploma-uitreiking

Vier je behaalde succes in de opleiding digitale marketing met een glaasje in de hand en in gezelschap van toonaangevende digitale spelers.

Uurregeling en werkwijze

De opleiding bestaat uit theoretische lessen in de ochtend en praktische lessen in de namiddag verspreid over een periode van 14 dagen. Op die manier wordt de theorie dadelijk in praktijk gebracht aan de hand van echte cases van partnerbedrijven, een oefening die de kennisopname bevordert.
9:30

Theorielessen

Je neemt deel aan engelstalige workshops, gegeven door deskundigen, om de digitale vaardigheden te ontwikkelen die het meest gevraagd zijn op de arbeidsmarkt.

12:30

Lunchpauze

Geniet van de ideale ligging van het Google Digitaal Atelier tijdens je lunchpauze.

13h30

Praktijk

Onder begeleiding van onze coaches (FR/NL) breng je de opgedane kennis van de ochtend, ‘s namiddags in de praktijk.

16:30

Samenvatting van de dag

Onze coaches geven een korte samenvatting van de sleutelconcepten, die eerder op de dag aangehaald zijn, om je geheugen op te frissen.

Ervaren coaches

Word begeleid door erkende deskundigen, zorvuldig uitgekozen door Google. Zij delen met jou hun rijke ervaring in digitale marketing en helpen jou op weg naar de beheersing van de praktijk.
.

Nicolas Hubin

Lore Van Besien

Mathias Ervyn

Karlien De Haes

Met de deelname van

Voor wie is de digitale training bedoeld?

Deze volledig gratis opleiding is voor werkzoekenden die in België wonen, die zich willen heroriënteren naar een carrière in digitale marketing of een reeks vaardigheden aan hun profiel willen toevoegen.

Profiel:

Deze opleiding is beschikbaar voor alle werkzoekenden die woonachtig zijn in België en die:

    • In het bezit zijn van een diploma van het hoger secundair onderwijs
    • Een goede kennis hebben van het Frans of Nederlands
    • Een voldoende passieve kennis hebben van het Engels om de theorielessen te kunnen volgen

Vereiste aanwezigheid:

De deelnemers worden gevraagd elke dag aanwezig te zijn gedurende de drie opleidingsweken, van 9u30 tot 16u30.

Vereist materiaal:

De deelnemers moeten voorzien zijn van een laptop.

Volledig gratis
Max. 50 deelnemers

Hoe schrijf je je in?

Je kan je inschrijven door een dossier in te dienen. Het toelatingsproces is verdeeld in 3 fases. In elke fase selecteren we de meest veelbelovende kandidaten, die dan naar de volgende door mogen.

#1

Online kandidaatstelling

Dien online je dossier in.

Toelatingsvoorwaarden

Werkzoekend zijn
Elke dag beschikbaar zijn tussen 9u30 en 16u30 gedurende de 3 opleidingsweken
Bereid zijn om je 100% in te zetten tijdens het programma

#2

Gesprek

We maken kennis tijdens een gesprek.

Praktische info

Doelstelling: Kijken of het programma geschikt voor jou is
Voorbereiding of nodige documenten: geen
Locatie: Google Digitaal Atelier in BeCentral, Kantersteen 10, 1000 Brussel

#3

Selectie

Wij selecteren de 30 meest veelbelovende profielen.

Selectiecriteria

Wij zoeken een globaal profiel
Motivatie is een belangrijke vereiste
Er wordt niet naar opleidingsniveau gekeken

Tijd en plaats van het volgende programma

De volgende editie van ons programma vindt plaats van 18 november tot 6 december 2019.